Wirtualna asystentka – realne wsparcie w prowadzeniu i organizacji firmy: raporty, pliki, organizacja, newsletter.

Metoda Pomodoro w kalendarzu Google

Na pewno słyszeliście o Metodzie Pomodoro. To metoda pracy, która pozwala osiągnąć większe skupienie i dzięki temu pracować wydajniej. W tym wpisie wyjaśnię krótko, czym jest i jak w łatwy sposób posłużyć się kalendarzem Google do pracy Metodą Pomodoro.

Co ma wspólnego pomidor i kalendarz Google - czyli jak wykorzystać kalendarz do pracy Metodą Pomodoro

Czym jest metoda pomidora? Tak, to kuchenny minutnik w kształcie pomidora użyty do testów metody przez jego twórcę i to on jest inspiracją jej nazwy.

Wracając jednak do sedna, czyli o co chodzi w tej metodzie? 

Na czym polega Metoda Pomodoro:

  • wyznaczamy listę zadań,
  • ustawiamy minutnik, program, aplikację (jest ich mnóstwo, wystarczy wpisać w wyszukiwarkę Pomodoro)
  • działamy bez rozproszeń – tylko nad tym konkretnym zadaniem przez 25 minut 
  • mamy 5 minut przerwy
  • zaczynamy kolejną sesję 
  • po kilku np. 4 sesjach robimy dłuższą przerwę 

Co jest niezbędne, żeby Metoda Pomodoro działała?

Do tego, by metoda zadziała, konieczne jest przygotowanie w postaci braku reakcji na rozproszenia w postaci wiadomości, mejli. SMS-ów i innych pikających rzeczy. 

Najlepiej, jeśli możesz na długość jednej, czy kilku sesji wyłączyć wszystkie powiadomienia i wyciszyć telefon, powiedzieć rodzinie (lub współpracownikom), że Cię nie ma i mogą przeszkadzać Ci tylko w razie pożaru lub trzęsienia ziemi.

Są nawet programy, czy wtyczki, które nie pozwalają Ci zajrzeć np. na strony z SM w stylu Facebook, dopóki nie oznaczysz, że zadanie jest już wykonane. 

Najważniejsze jest nauczenie się niereagowania na rozpraszacze i wejście w rytm, przyzwyczajenie się i trochę odwyku od swojego FOMO 🙂

Pamiętaj, że musisz ustalić, ile takich sesji jest Ci potrzebne w ciągu dnia, czasem wystarczy nawet jedna, czasem kilka.

Do rzeczy – czyli jak za pomocą kalendarza Google zastosować metodę Pomodoro?

Zaczynamy od ustawień ogólnych naszego kalendarza, tam ustawimy w opcjach spotkań:

Długość spotkania na 30 minut.

Ustawienia w kalendarzu Google do zastosowania metody Pomodoro

Zaznaczamy tik poniżej – szybkie spotkania (spotkanie skończy się 5 minut wcześniej).

Ustaw też powiadomienia na alerty lub powiadomienia na pulpicie.

Ustawienia w kalendarzu Google do zastosowania metody Pomodoro

Teraz przechodzimy do ustawień tego konkretnego kalendarza i ustawiamy kiedy i jakie chcemy mieć powiadomienia. Możemy nawet wysłać sobie takie powiadomienie na email. Istotą jest to, by powiadomienie wyskoczyło Ci 5 minut wcześniej – czyli wiesz, że sesja zakończona i jaka będzie kolejna i kiedy masz zacząć kolejną. 

Ustawienia w kalendarzu Google do zastosowania metody Pomodoro

Dorzuć jeszcze powiadomienie 0 minut przed i gotowe!

Te ustawienia powiadomień, możesz też ustawiać za każdym razem przy dodawaniu spotkania.

Pamiętaj, to doskonała metoda, jeśli dostosujesz ją do swojego rytmu pracy i do potrzeb. Możesz wydłużyć czy skrócić ten czas.

A jeśli czujesz, że potrzebujesz właśnie teraz 40-minutowej sesji na napisanie wpisu, wycisz komórkę, wejdź do trybu pełnoekranowego w swoim edytorze i wciśnij minutnik na swoim telefonie! 

Kalendarz ustawisz sobie jak skończysz 🙂

I działaj – czas start!

I na koniec jeden pro tip 😉 

Kiedy w trakcie sesji pracy, wpadnie Ci do głowy pomysł, którego nie chcesz zapomnieć – ale jednocześnie ta myśl Cię rozprasza – zapisz go szybko na później i wróć do aktualnej pracy.

PS: Jeśli spodobał Ci się wpis, zapisz się na mój newsletter, gdzie snuję przeróżne opowieści, a także wrzucam informacje o nowych wpisach, wskazówkach przydatnych w pracy i nowych pomysłach 🙂